Revell Lufthansa Boeing 747-8

Betasingh

Sa 25. Mär 2017, 12:43

Hello all
This is my Building Report for my Revell Lufthansa Boeing 747-8.
I am pretty new to scale modelling, and so I wanted to make a building report as you guys here in the Revell Community forums could provide advice and tips. 
The first thing I have done apart from opening the box is washing all the parts with warm, soapy water and a dash of vinegar, and then letting them dry. This is to make sure all the parts are nice and clean before assembly. As I have said to Mechanic and MoonLoon, the actual assembly of the product shall take place next week, so I will be posting on this thread more frequently next week, starting on Saturday, but below is an image of how all the parts look after washing, and leaving them to dry. 
One other thing, I must give a shout out to Mechanic and MoonLoon, as their building reports and advice have really helped me get a clearer idea of how to build these gigantic models :)
If you guys want to see a version of this plane done perfectly, then check out Mechanic's building report. Because I am new, mine shall not be as good but my main goal is to improve. 
http://imgur.com/gallery/1n73s
Thanks all
BetaSingh

Hallo alle
Das ist mein baubericht für meine Revell Lufthansa Boeing 747-8.
Ich bin ziemlich neu, um Modellierung zu modellieren, und so wollte ich einen Gebäudebericht machen, wie ihr hier in den Revell Community-Foren beraten und Tipps geben könnt.
Das erste, was ich getan habe, abgesehen von der Eröffnung der Box ist das Waschen alle Teile mit warmen, Seifenwasser und ein Schuss Essig, und dann lassen sie trocknen. Dies ist, um sicherzustellen, dass alle Teile sind schön und sauber vor der Montage. Wie ich schon zu Mechanic und MoonLoon gesagt habe, wird die eigentliche Montage des Produktes nächste Woche stattfinden, also werde ich auf dieser Thread immer häufiger nächste Woche, beginnend am Samstag, aber unten ist ein Bild davon, wie alle Teile betreuen Waschen und sie zum Trocknen lassen
Eine andere Sache, ich muss einen Schrei an Mechanic und MoonLoon geben, da ihre Gebäudeberichte und Ratschläge mir wirklich geholfen haben, eine klarere Vorstellung davon zu bekommen, wie man diese gigantischen Modelle baut :)
Wenn ihr Jungs eine Version dieses Flugzeugs sehen wollt, dann tut es einfach mal aus. Weil ich neu bin, wird mir nicht so gut sein, aber mein Hauptziel ist es zu verbessern.
Http://imgur.com/gallery/1n73s
Danke allen
BetaSingh
Jabo31

Sa 25. Mär 2017, 17:10

und hier das Bild aus dem Link!

Bild
Betasingh

Sa 25. Mär 2017, 20:23

Thanks for adding the picture to the thread
Vielen Dank für das Hinzufügen des Bildes zum Thread
Mechanic

So 26. Mär 2017, 16:05

Super!
Ich bin schon auf das Ergebnis gespannt. Für das Cockpit, hab ich Revell 89 (aqua color) verwendet. Davon wird man später leider nicht viel sehen. Aber der Farbton im Hintergrund wird das Ganze authentischer Erscheinen lassen.

I am looking forward to see your result with great expactions. Revell 89 is a good choice to paint the cockpit inside. Unfortunatelly you won´t see a lot of it later. But this color in the background of the cockpit will make your modell more authentic.      
Betasingh

So 26. Mär 2017, 16:57

Thanks for the help Mechanic!
MoonLoon

So 26. Mär 2017, 21:40

Die Cockpitbemalungwertet das ganze Model auf und lohnt sich auf jedenfall. Zumindest bei durchsichtigen Scheiben ...

Cheers,
Betasingh

So 26. Mär 2017, 22:05

Früher habe ich nicht Wert auf die Bedeutung der Malerei das Cockpit, aber sowohl MoonLoon und Mechaniker, Ihr Rat hat mir geholfen, meine Meinung zu ändern. Weil ich nicht die Zeit habe, die Revell Nr. 89 Aqua Color Paint zu kaufen, werde ich die Grau Seidenmatt Aqua Color Farbe verwenden, um das Cockpit zu malen.
Vorbereitungen zum Start
BetaSingh
Betasingh

Fr 31. Mär 2017, 20:41

I have finished applying primer to the fuselage shells and I will commence construction of the model tomorrow, so look out for another update tomorrow. As Humbrol Primer was out of stock, I used Humbrol Varnish, which pretty much does the same thing, and it was easy to use. I applied two coats, one light and one detailed. It was very easy to use. Pictures will be below and I hope to see you guys tomorrow for another update.

Ich habe die Grundierung auf die Rumpfschalen beendet und ich werde morgen mit dem Bau des Modells beginnen und so morgen auf ein anderes Update achten. Da Humbrol Primer nicht auf Lager war, benutzte ich Humbrol Lack, was so ziemlich das gleiche tut, und es war einfach zu bedienen. Ich habe zwei Mäntel angewendet, ein Licht und eine detaillierte. Es war sehr einfach zu bedienen. Bilder werden unten sein und ich hoffe, euch Jungs morgen für ein weiteres Update zu sehen.

http://imgur.com/jAdAXj8
Betasingh

Sa 1. Apr 2017, 19:06

Hello All
Today, I started construction of my model. First, I painted the fuselage gloss white, before painting and glueing the cockpit together. Then I glued the cockpit to the fuselage shell, before putting the APU in the back of the plane, before making the stand and assembling the two fuselage shells. With the right equipment, it was rather simple, even the attachment of the two fuselage shells. Stay tuned tomorrow for another update. 

Hallo alle. Heute habe ich mit dem Bau meines Modells begonnen. Zuerst malte ich den Rumpf glänzend weiß, bevor ich malen und das Cockpit zusammenklebte. Dann klebte ich das Cockpit an die Rumpfschale, bevor ich die APU in die Rückseite des Flugzeugs legte, bevor ich den Stand machte und die beiden Rumpfschalen zusammenarbeitete. Mit der richtigen Ausrüstung war es ziemlich einfach, auch die Befestigung der beiden Rumpfschalen. Machen Sie sich morgen für ein weiteres Update.

http://imgur.com/a/0NUa5
Mechanic

So 2. Apr 2017, 12:28

Looks pretty good so far!
Did you paint the shells by air brush or paintbrush? Revell aqua 04 needs to be  reworked with sandpaper (1200). At least rework the fuselage with fine sandpaper after you applied a minimum of 3 layer of revell aqua 04. After this carfully clean the fuselage and apply revell aqua 01 mixed with a smidgen of water. It takes approx. another 2 until 3 layers. This will give you the best result, if you work with paintbrush. I stay tuned :P

regards 
MoonLoon

So 2. Apr 2017, 21:43

Hello Betasingh,

Nice progress and it looks good so far :thumbup:. I think it is quiete interesting that we build the modell in a different order, but the result is the target.
However it would be a nice move to upload you pictures directly in your build report, as everybody does in this forum ;).

Cheers,
---o-o-0-o-o---
MoonLoon
Betasingh

Mo 3. Apr 2017, 20:26

Hello all
Apologies for not posting on Sunday, as I had a bit of a problem with my model. This is a forum where we not only share what we have done well, but what we have done badly as our common aim is to improve. Yesterday, the construction went excellently but when I got to painting the tail in Lufthansa Blue, I used too much thinner and the blue paint went all over the rear section of the plane. Today, I finished construction of the plane and I am moving onto the painting. The painting went well, but the blue paint problem was solved by me blotting the affected area with white paint. Despite my best efforts, most of it has gone but some blue splash marks remain on the horizontal stabilisers, which I will fix before putting onto the plane, hence they aren't in any of the photos below. Apart from that, I think it went very nicely for a new modeller, although there are things I could have done to improve. I have nearly finished the painting, but just need to do one final coat of the fuselage in white, and I need to fix the horizontal stablisers before I can move to the decals. I will be posting tomorrow, and any feedback and advice is appreciated as I am always trying to get better :)
BetaSingh

Hallo alle
Entschuldigungen für die Entsendung am Sonntag, da ich ein bisschen ein Problem mit meinem Modell hatte. Dies ist ein Forum, wo wir nicht nur teilen, was wir gut gemacht haben, sondern was wir schlecht gemacht haben, als unser gemeinsames Ziel ist es zu verbessern. Gestern ging der Bau hervorragend, aber als ich den Schwanz in Lufthansa Blue malen konnte, benutzte ich zu viel dünner und die blaue Farbe ging über den hinteren Teil des Flugzeugs. Heute habe ich den Bau des Flugzeugs beendet und ich ziehe auf das Gemälde. Das Gemälde ging gut, aber das blaue Lackproblem wurde von mir gelöst, indem ich das betroffene Gebiet mit weißer Farbe löschte. Trotz meiner besten Bemühungen ist das meiste davon weg, aber einige blaue Spritzmarkierungen bleiben auf den horizontalen Stabilisatoren, die ich vor dem Einsetzen auf das Flugzeug fixieren werde, also sind sie nicht in einem der Fotos unten. Abgesehen davon, ich denke, es ging sehr schön für einen neuen Modeller, obwohl es Dinge gibt, die ich hätte tun können, um zu verbessern. Ich habe das Gemälde fast fertig gemacht, aber ich muss nur einen letzten Mantel des Rumpfes in Weiß machen, und ich muss die horizontalen Stablisoren reparieren, bevor ich zu den Abziehbildern wechseln kann. Ich werde morgen posten, und jede Rückmeldung und Beratung wird geschätzt, da ich immer versuche, besser zu werden :)
BetaSingh

P.S. Someone told me to insert the images into the thread, but I could not do it as it said that the pictures were too large, so Imgur links are provided.
http://imgur.com/a/Uj3JA
Betasingh

Mi 5. Apr 2017, 13:23

I have finally completed my model plane, the Lufthansa Boeing 747-8, and it came out quite well. There are things that could have been done better, but I am rather proud of it. For all budding modellers who have never built models before, it is not impossible, it can be done, just some patience and motivation are what is needed. I have to thank everyone on this forum for helping me and giving me advice but especially MoonLoon and Mechanic so a shout out goes to them. My next model will be an Air Dolomiti Embraer 195, so look out for that in the coming days.
Thank you all
Beta Singh
http://imgur.com/a/X17Mv
MoonLoon

Mi 5. Apr 2017, 20:30

Hello Betasingh,
   As stated before, if you like the outcome, it was done well, no matter what others will tell you.
However, there are some items I have that might be improved, you might have noticed:
+ the assembly of the first fan stage of the engines didn´t turn out too well.
+ the horizontal stablizers are to be turned upwards, not downwards
+ the painting of the engines could be improved
+ the glue seam of the two fuselage shells could have been better sanded.
So nothing is lost now, the last three items could still be corrected. And you might give a thought to invest in some more colours.
Don´t get me wrong - beginners are always welcome. But this is a very demanding modell kit, skill level 5, the highest. Even demanding for experienced builders.

Regards
Betasingh

Mi 5. Apr 2017, 21:50

Thanks MoonLoon for the advice. I will look at getting a better stock of paints but as I have 5 paints which still have 1/2 the pot left over, I am buying and making another model to use them, the Air Dolomiti Embraer. I fully agree with your points but the horizontal stabilisers had a problem with the join and wouldn't stay pointing upwards, but apart from that, I will look at sanding the join lines and fixing the engines. Thank you so much for all your advice, as it will help me get better and better, and I cannot say how much I can thank you for your advice and helpful comments to me.
Antworten

Zurück zu „Bauberichte“